July 1, 2016 0

9 Τρόποι να αξιοποιήσετε τα δεδομένα που συλλέγετε από το κοινό σας

Αν δεν είστε μια μεγάλη επιχείρηση την οποία έχουν όλοι ακουστά, τότε πιθανότατα χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα για να μάθετε νέα για τους οπαδούς και πιθανούς πελάτες σας.

Οι διαγωνισμοί και οι προσφορές παραμένουν ένας διασκεδαστικός τρόπος για τους οπαδούς για να αλληλεπιδρούν με τις αγαπημένες τους μάρκες. Εξάλλου ποιος δε θέλει να κερδίσει ένα διαγωνισμό; Ο καθένας μπορεί να πάει να αγοράσει ένα καινούργιο μπλουζάκι, αλλά αν κερδίσει ένα (ακόμη και αν έχει το λογότυπο μιας μάρκας πάνω του) το κάνει πιο προσφιλές!

Ωστόσο, οι διαγωνισμοί και οι προσφορές είναι ισχυρά μέσα μόνο αν κάνετε κάτι με τα δεδομένα που συλλέγουν.
Μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να δούμε την ευρύτερη εικόνα και να γνωρίζουμε ακριβώς ποια πρόκειται να είναι η επόμενη κίνησή μας.

Γι ‘αυτό και σήμερα θέλουμε να σας παρουσιάσουμε 9 τρόπους που μπορείτε να αξιοποιήσετε τα δεδομένα που συλλέγετε από τους οπαδούς σας.

# 1. Εκτελέστε μια εκστρατεία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Αυτό είναι μακράν η πιο κοινή και επιτυχημένη στρατηγική που βλέπουμε. Πρώτα απ ‘όλα, η έρευνά μας έχει δείξει ότι το 94,7% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν έντυπα προώθησής τους για να πάρουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μια άλλη μελέτη που έγινε από την McKinsey & Company διαπίστωσε ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι σχεδόν 40 φορές καλύτερα από το Facebook και το Twitter στην απόκτηση πελατών.
Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους ή να περάσουν απλά την ώρα τους, και οι περισσότεροι δε θέλουν να ασχοληθούν με αγορές. Ωστόσο, οι περισσότεροι είναι αρκετά πρόθυμοι να δώσουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους προκειμένου να κερδίσουν κάτι.
Είναι καλύτερα να κάνετε μια μικρή έρευνα πριν ξεκινήσετε μια εκστρατεία μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την Business2Community αυτά είναι οι τρεις κορυφαίες χρήσεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
• Ενημερωτικά Δελτία (66%)
• Περιεχόμενο προσφορών  (54%)
• Emails «Καλώς ήρθατε» (42%)

Ωστόσο, αυτά είναι τα πιο αποτελεσματικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
• E-mail κατόπιν εγγραφής(76%)
• E-mail για γενέθλια (75%)
• E-mail συναλλαγών (74%)

Το συμπέρασμα – μην λειτουργήσετε βιαστικά στις πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χρησιμοποιήστε τις προσφορές ή το διαγωνισμό σας για να συλλέξετε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (και ίσως ακόμη και κάποιες πρόσθετες πληροφορίες, όπως ημερομηνία γέννησης) και δημιουργήστε μια email εκστρατεία μάρκετινγκ με στρατηγική που θα σας κρατήσει σε επικοινωνία με τους οπαδούς σας, ακόμα και όταν δεν είστε σε social media.

# 2: Κρατήστε τη συνομιλία
Ένα από τα καλύτερα παραδείγματα που έχουμε δει από μια εταιρεία που κράτησε τη συνομιλία μέσω των δεδομένων που συλλέχθηκαν από μια προσφορά ήταν η εταιρεία δανείων Great Lakes, χρησιμοποίησε ένα διαγωνισμό ‘giveaway’ στο Facebook για να βοηθήσει τους πελάτες τους να μάθουν περισσότερα για τα φοιτητικά δάνεια.
Η Great Lakes έφτιαξε ένα κουίζ με πέντε ερωτήσεις σχετικά με τα φοιτητικά δάνεια. Οι επισκέπτες δεν ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν το κουίζ για να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό, αλλά οι εκπαιδευτικές ερωτήσεις σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο καθένας αγαπά ένα κουίζ, προσέλκυσε τους επισκέπτες να συμμετάσχουν. Ενώ το μεγάλο βραβείο ήταν μια πληρωμή $ 6.000 για ένα φοιτητικό δάνειο, η εταιρεία παρακολουθούσε στενά τις απαντήσεις κάθε συμμετέχοντα και τις χρησιμοποίησε ώστε να δημιουργήσει τα μηνύματα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα μηνύματα στα social media για τους οπαδούς της.
Εκατοντάδες θαυμαστές πάτησαν Like, σχολίασαν και μοιράστηκαν το διαγωνισμό στο Timeline τους. Σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, το ποσοστό των οπαδών που είχε άμεση συνομιλία με την εταιρεία Great Lakes στο Facebook τριπλασιάστηκε.
Μερικές φορές το  πιο ισχυρό δεδομένο που μπορείτε να συλλέξετε είναι η γνώση. Γίνοντας δημιουργικοί με τις προσφορές και διαγωνισμούς σας μπορείτε να δημιουργήσετε πολύτιμες συζητήσεις με το κοινό σας.

# 3: Ζητήστε Κριτικές / Σχόλια
Οι κριτικές και τα σχόλια μπορεί να βοηθήσουν να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή σας, περισσότερα μάτια στην ιστοσελίδα σας και περισσότερα χρήματα στην τσέπη σας. Με μια πληθώρα από sites με κριτικές στο διαδίκτυο, οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν τη σημασία της κριτικής και είναι περισσότερο από πρόθυμοι να μοιραστούν τις απόψεις τους.
Αν είστε ένας από το 94,7% των ανθρώπων που συλλέγουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τους οπαδούς σας, χρησιμοποιήστε ένα από τα e-mail σας για να ζητήσετε από τους πελάτες σας να κάνουν κάποιο σχόλιο ή να αξιολογήσουν το προϊόν σας. Εάν γνωρίζετε ότι τελικά πρόκειται να ζητήσετε σχόλια / ‘feedback’ από τους εγγεγραμμένους πελάτες σας, αξίζει τον κόπο να προσθέσετε κάποια επιπλέον πεδία φόρμας, όπως αν είστε ήδη ή νέος πελάτης, πόσο καιρό είστε πελάτης, κ.λπ. Αυτό θα βοηθήσει στην καλύτερη ανάλυση των σχολίων που λαμβάνετε.

# 4: Προσφέρετε κάτι μοναδικό
Ακόμα κι αν το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εξακολουθεί να είναι μια επιτυχημένη τακτική επικοινωνίας, οι άνθρωποι εξακολουθούν να ‘πλημμυρίζονται’ από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε μέρα, και οι έμποροι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να ξεχωρίζουν μέσα στο πλήθος.
Η αποκλειστικότητα είναι ένας πολύ καλός τρόπος όχι μόνο δοθούν κίνητρα στο κοινό σας, αλλά και να μάθετε κάτι παραπάνω από τους οπαδούς συγκριτικά με το παρελθόν.

Ας πούμε ότι έχετε ένα σαλόνι ομορφιάς και τρέχετε μια προσφορά όπου ζητάτε από τους οπαδούς να δώσουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους προκειμένου να κερδίσουν ένα πακέτο ομορφιάς, και μετά συμπεριλαμβάνετε ένα σύνδεσμο που υποδεικνύει την εγγραφή τους στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, ποιο από τα δύο σας ακούγεται καλύτερο;
• Εγγραφείτε στη λίστα email μας!
• Εγγραφείτε στην λίστα email μας και λάβετε ένα δωρεάν δώρο!

Είναι προφανές ότι ένα δώρο είναι πολύ πιο δελεαστικό από μια απλή εγγραφή. Η αποκλειστικότητα ενισχύει τον ενθουσιασμό για το προϊόν σας, και ο ενθουσιασμός για το προϊόν σας χτίζει την εμπιστοσύνη στην επιχείρησή σας. «Πιστοί  οπαδοί» σημαίνει «πιστοί πελάτες»!

# 5: Προσφέρετε έκπτωση
Περισσότερο από το 93% των πελατών χρησιμοποιούν κουπόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες που έχουν τιμολογιακή συνείδηση είναι πιο πιθανό να ‘χτυπήσουν’ την επιχείρησή σας, αν τους προσφέρετε μια μικρή έκπτωση κάποιου είδους.
Προσφέροντας ένα κουπόνι είναι αρκετά απλό, αυτό μπορεί να γίνει απευθείας στο campaignor σας και μπορεί να αποτελέσει μια ξεχωριστή στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αν αναρωτιέστε τι είδους κουπόνια έχουν περισσότερη απήχηση στους online αγοραστές, έρευνες έχουν δείξει ότι οι προσφορές που αναφέρουν ένα συγκεκριμένο ποσό σε έκπτωση από την αρχική αγοραστική τιμή, έχουν περισσότερη ζήτηση. Από την άλλη πλευρά, η δωρεάν αποστολή ενός προϊόντος, δεν είναι τόσο ελκυστική για τους καταναλωτές, άρα θα πρέπει να προσπαθήσετε να βρείτε κάτι πιο προσφιλές.

# 6: Εκπαιδεύστε
Ως έμποροι είναι δύσκολο να μην σκεφτούμε την πώληση. Τελικά, ο στόχος κάθε επιχείρησης είναι να κάνει μια πώληση! Ωστόσο, η πορεία για να φτάσει κανείς σε μια πώληση έχει αλλάξει άρδην.
Όπως προαναφέρθηκε, ο κόσμος που χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα δεν ενδιαφέρεται άμεσα να αγοράσει και οι έμποροι αγωνίζονται για να ξεχωρίσουν στα κοινωνικά δίκτυα, στα e-mail, και γενικότερα στην ιντερνετική τους παρουσία.
Μερικές φορές αν όχι τις περισσότερες φορές, η πιο επιτυχημένη διαδρομή που μπορείτε να πάρετε για μια πώληση, είναι η εκπαιδευτική.

Όποια δεδομένα συλλέγετε από τους οπαδούς σας – διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την τοποθεσία, αγαπημένες δραστηριότητες, ιστορίες ζωής, κ.λπ.: χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να εκπαιδεύσετε τους θαυμαστές σας περαιτέρω σχετικά με την επιχείρηση και τον κλάδο σας.
Ανάλογα με την επιχείρησή σας, υπάρχει μια πιθανότητα οι πελάτες σας να μη χρειάζονται το προϊόν σας σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει ότι όταν έρθει η ώρα για αυτούς να σας χρειαστούν, θα θέλετε να είναι στην κορυφή του μυαλού τους. Αυτό είναι το σημείο όπου το εκπαιδευτικό μάρκετινγκ εισέρχεται. Τοποθετώντας τον εαυτό σας ως εμπειρογνώμονας στον τομέα σας και συνεχίζοντας να εκπαιδεύετε τους οπαδούς σας, χωρίς να τους πουλάτε, σημαίνει ότι όταν έρθει η ώρα για αυτούς και χρειαστούν το προϊόν σας, θα σκεφτούν εσάς πρώτα.
Μερικούς από τα πιο πολύτιμους τρόπους για να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σας είναι μέσω ‘infographics’, eBooks, δωρεάν πόρους και περιεχόμενο.

# 7: Ξεκινήστε ένα νέο έργο
Το λεγόμενο ‘Crowdsourcing’ είναι άλλος ένας κορυφαίος τρόπος που βλέπουμε τις επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας το ShortStack.com. Αυτό συμβαίνει γιατί τα social media σας παρέχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτερο κοινό από ό, τι οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, οπότε γιατί να μην επωφεληθείτε από αυτό;
Εάν θέλετε να προσθέσετε κάποια νέα προϊόντα, μια κοινωνική εκστρατεία μάρκετινγκ μπορεί να είναι το τέλειο μέρος για να ξεκινήσετε. Ρωτήστε τους οπαδούς σας, τι θα ήθελαν να ξεκινήσετε στη συνέχεια, ή αν έχετε περιοριστεί σε μερικές ιδέες, βάλτε τους να ψηφίσουν για το αγαπημένο τους.
Δεν έχετε σχεδιάσει ή προγραμματίσει κάτι καινούργιο; Δεν υπάρχει πρόβλημα, αρκεί να συνεχίσετε να ακούτε τους οπαδούς σας, όταν τρέχετε προσφορές. Οι απαντήσεις τους θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια ιδέα για ένα νέο προϊόν.

# 8: Τρέξτε Διαφήμιση
Διαφήμιση βασισμένη σε δεδομένα είναι ίσως η πιο προσωπική και επιτυχημένη μορφή διαφήμισης που υπάρχει για τους εμπόρους. Οι πελάτες σας αναμένουν ένα προσαρμοσμένο μήνυμα να παραδοθεί σ ‘αυτούς το οποίο κορυφώνει το ενδιαφέρον τους και δεν σπαταλά το χρόνο τους.
Από την άλλη, υπάρχει μεγάλη πίεση για τους εμπόρους για να παραδώσουν ένα προσωποποιημένο και συγκεκριμένο μήνυμα στους πελάτες τους.
Ευτυχώς, τα κοινωνικά δίκτυα και τα online καταστήματα διαφήμισης έχουν καταστήσει εύκολη τη στόχευση μιας διαφήμισης εφ ‘όσον οι επιχειρήσεις συλλέγουν τα σωστά δεδομένα.
Οι facebook διαφημίσεις είναι αρκετά αποδοτικές και οι επιλογές στόχευσης είναι οι πιο ακριβείς από οποιαδήποτε επιλογή διαφήμισης. Χρησιμοποιώντας μια εκστρατεία μάρκετινγκ και Facebook διαφημίσεις μπορείτε να στοχεύσετε μέσω των διεύθυνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα ενδιαφέροντα, τα χόμπι, το επάγγελμα, και λίγο πολύ οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε. Έτσι την επόμενη φορά που θα φτιάξετε την εκστρατεία μάρκετινγκ σας, σκεφτείτε ποια δεδομένα μπορείτε να συλλέξετε για να σας βοηθήσουν να εκτελέσετε κάποιες πολύτιμες διαφημίσεις.

# 9: Αναλύστε και μάθετε
Ίσως ένας από τους πιο πολύτιμους τρόπους για να χρησιμοποιήσετε τα στοιχεία σας είναι για τους σκοπούς της ανάλυσης και της μάθησης. Μελετήστε τα κυριότερα δεδομένα σας εξονυχιστικά. Αυτά είναι τα άμεσα αποτελέσματα της καμπάνιας. Η ποσότητα και η ποιότητα των απαντήσεων είναι ένας καλός δείκτης της επιτυχίας. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να καθοδηγήσουν τις αποφάσεις και τους στόχους για την επόμενη εκστρατεία σας. Δεν πήρατε τις απαντήσεις που θέλατε; Δοκιμάστε να αλλάξετε τη γλώσσα στη φόρμα σας, ή κάντε τις ερωτήσεις με διαφορετικό τρόπο (όπως με τη χρήση checkboxes αντί ενός αναπτυσσόμενο μενού).

Πηγή: shortstack.com

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

two × 1 =

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς την έγκριση της Gotoweb.

Copyright 2015 © Gotoweb.